top of page

Född genom elden - BerÀttelsen om Ember.

Det var kallt och det snöade. Tankarna snurrade kring att lÀgga av. Lite visste jag att en aning senare allt skulle förÀndras i en explosion av kreativitet.

VÄSTERÅS, 2021-06-24

 

Det plingade i telefonen, en vÀn frÄn vÄr XL Biking community

sÄg min bild vid elden och textade ungefÀr sÄhÀr:

"SÄg dig vid elden, du brinner för bra saker".

 

BrÀnt barn skyr elden, eller?

Det snöade, det var kallt, motivationen brast efter Corona pandemin och efter ett kÀmpigt Är pÄ diverse omrÄden det var nÀra att jag gav upp. Jag bestÀmde mig för att trotsa kylan och gav mig ut pÄ en cykelrunda. Jag behövde lite egen tid. VÀl dit jag ville, tÀnde jag en brasa, andades lugn och kokade lite kaffe. Jag försöker att alltid ta lite bilder, filma lite och föreviga stunden för att sedan motivera och inspirera mig sjÀlv, denna gÄng var inte annorlunda.


Hemma igen. Orkade inte kÀmpa emot en cykelkultur som stigmatiserar tjocka och icke-normativa personer. Jag fÄr lÄta nÄgon annan göra det, tÀnkte jag. Det plingade i telefonen, en vÀn frÄn vÄr XL Biking Instagram community sÄg min bild vid elden och textade ungefÀr sÄhÀr: "SÄg dig vid elden, du brinner för bra saker". Jag gick in pÄ Instagram igen och sÄg alla XL Bikers, folk frÄn hela vÀrlden, nÄgra som har ocksÄ stigmatiserats men kÀmpar vidare och cyklar pÄ sina egna villkor! Fick inspiration!

Vi brinner för bra saker! Och nÀr min brasa var nÀstan borta vÀckte ni glöden inom mig igen! Det sÀgs att brÀnt barn skyr elden, denna gÄngen dock exploderade kreativiteten och jag började genast att rita en tröja om det hela! Jag vill bÀra flamman pÄ kroppen, det glöder frÄn insidan och ingen ska ta min passion ifrÄn mig!

"The Ember" tröjan var född! Ember betyder glöd, och det symboliserar vÄr passion, och idet hÀr fallet cykelpassion! Tröjan firar alla som stÄr mot alla odds och vÄgar vara de personer de Àr! Ni inspirerar och motiverar! Ni brinner frÄn insidan och sprider varm energi och passion! Jag överdriver inte nÀr jag sÀger att ni Àr mina hjÀltar! Tack för att ni delar bilder, stories, videos och inlÀgg i sociala medier! Det gör skillnad!

En levande symbol hÀr och nu.

Carl Jung, den kÀnde psykologen skrev ofta om vitsen av symboler i olika kulturer. Han menar bland annat att symboler Àr lÀnkar, Àven de som inte har nÄgon mening i sig sjÀlva. En sÄdan symbol Àr vÄr Ember, den ska fÄ mening av var och en som bÀr den och vÀljer vad den ska lÀnka till! Viktigaste för mig som designer Àr att du ger den din speciella mening, att den kÀnns betydelsefull för dig - det finns inga regler. Dela gÀrna din mening med vÄr community, nÄgot mycket spÀnnande kan föddas! Tack för att du Àr en levande symbol hÀr och nu! Ditt liv rÀknas! Dina drömmar med! Ge inte upp! Inget fÄ ta din glöd frÄn dig! Med varma och vÀnliga hÀlsningar, Ebbe Silva XL Biking.

_______________________________________ Embern kan förbestÀllas (preorder) hÀr. Storlekar S-8XL.

0 kommentarer

Senaste inlÀgg

Visa alla
bottom of page