top of page

Gör mer av det du tycker Àr roligt!

Uppdaterat: 9 dec. 2020

Jag tog en svÀng och besökte Urban Bike Wear medan jag var i Stockholm för en intervju. Vi fortsÀtter att lÀra kÀnna cykelaffÀrerna i Sverige, denna gÄng med en speciell kÀnsla av passion och engagemang.


STOCKHOLM/ VÄSTERÅS 2020-02-17

Photo: Urban Bike Wear.

Det hela började nÀr jag satt uttrÄkad hemma efter att ha letat överallt pÄ nÀtet efter ett par cykelstrumpor som var roliga att cykla med och matchande till min gul Pelago Stavanger Outback cykel. Jag gillar inte att stressa nÀr jag cyklar, visst Àr det kul att jaga KOMs och strÀva efter personliga trÀningsmÄl, ja det tycker jag med. Dock Àr det lÀtt hÀnt att mitt i kampen för en bÀttre sjÀlv, ett bÀttre resultat, eller Àven nÄgon conversation starter pÄ fiket eller sociala medier, man glömmer bort att det Àr roligt att cykla.

Hm, Urban Bike Wear... Jag klickar pÄ lÀnken...



Cinelli, Genesis, custombygge, hjulbygge, Johan fixar!

TÀnker pÄ kunden


Jag hittade det jag behövde och surfade vidare pÄ affÀrens hemsida. Lite visste jag att Genesis, Cinelli och andra trevliga mÀrken hade hittat ett hem i Sverige, jag gillar att dessa mÀrken satsar pÄ högkvalitativ stÄl för deras cyklar och materialet passar oss XL Cyklister utmÀrkt! Jag var "illa tvungen" att Äka till affÀren och se dem "live"! VÀl pÄ affÀren bekrÀftades kÀnslan jag fick nÀr jag besökte hemsidan, hÀr andas det kvalité och lifestyle, men hur var bemötandet?

XL Biking fortsÀtter att besöka olika butiker pÄ hemmaplan och i utlandet i samband med jobbresorna. MÄlet Àr att uppmuntra andra överviktiga cyklister att besöka fysiska affÀrer och fÄr en fullÀndat upplevelse som cyklist. Det Àr klar att det gÄr att handla pÄ nÀtet, absolut! Men, jag tycker att kÀnslan av gemenskap, tillhörighet, delaktighet och inklusion upplevs ocksÄ (om inte bÀttre) nÀr man fÄr prata IRL med likasinnade, och kanske ta en kopp kaffe med affÀrens Àgare och medarbetare medan man pratar hojar - sÄ klart!

 

"Vi satsar pĂ„ kvalitĂ© frĂ„n början och hjĂ€lper kunderna att göra samma val. Även vĂ„ra verktyg hĂ„ller en högre standard för att inte skada kundernas cyklar eller cykeldelar."

 

BerÀttar en stolt Johan Karlsson och visar mig skillnaden mellan hans nyköpta japanska verktygen och övriga av en viss populÀr mÀrke. Jag mÀrker att cykelklÀderna pÄ affÀren Àr oerhört vÀl kurerade och att Johan testar en hel del sjÀlv innan han bestÀmmer sig vilka mÀrken fÄr finnas i sortimentet.

 

"Urban Bike Wear började mycket liten, nu sÀljer vi till kunder i olika lÀnder i vÀrlden. Personalen Àr dedikerade, och vi tycker att det Àr det Àr kul, givande och roligt att göra det vi gör. Högre kvalité kostar kanske en aning mer, men hur kul Àr det att vara en passionerad cyklist, oavsett storlek, med prylar som inte hÄller?"

 

Svaret vet vi pÄ XL Biking, dÄ vi utför tester Ät olika mÀrken (blir fler i Är) och Àven privat har rÄkat ut för billiga lösningar som blev dyra till slut. DÀrför sÀger vi att det kan löna sig att hitta just din personliga lösningen tillsammans med en cykelaffÀr man litar pÄ!


Jag fick hÀnga med nÀr Johan tog emot tre kunder, tvÄ nya och en gammal bekantskap. Jag giller mÀnniskor som lever som de lÀr, och Johan Àr inget undantag. En duktig och Àrlig sÀljare, det var nÀra att jag blev sugen att köpa hojen han visade killarna sÄ bra var den! N+1 nÄgon?



Varför 4/5 XLBikings ?


Vi kan med glÀdje rekommendera Urban Bike Wear. HÀr bemöts XLBiking med empati, hade möjlighet att vara bÄde aktiv och delaktig, fick bra rÄd om diverse Àmnen och material, och upplevde inga som helst fördomar mot överviktiga. Underbart! Enda anledning att de fÄr 4/5 XLBikings Àr att det inte fanns nÄgra klÀder i vÄra storlekar, dock dÄ detta Àr en relativt ny marknad, hÀnger affÀren gÀrna med nÀr tillverkarna gör det- men dÄ ska det vara kvalitetsklÀder, sÀger Johan. Det gillar vi skarpt pÄ XL! Med bra kvalité, utmÀrkt och engagerande entreprenörskap och lika bra kundbemötande som hos Urban Bike Wear kommer vi XL cyklister definitivt att kunna göra mer att det vi tycker Àr roligt - lÀngre!


Stora, runda och vÀnliga hÀlsningar! Ride with pride! Ebbe - en överviktig cyklist.

 

Besök gÀrna XLBikings shop pÄ Spreadshirt och hjÀlp oss starta en klÀdkollektion för överviktiga. Shopsidan finns hÀr pÄ bloggen med. Tack sÄ mycket!



0 kommentarer

Senaste inlÀgg

Visa alla
bottom of page