top of page

XL Biking MTB - Dagbok av en nybörjare 7, bunnyhop.

Uppdaterat: 22 feb. 2023

Instagram trendar med "Easter Bunnyhops", kul tÀnkte jag! Men, gÄr det att fÄ mina 144 kg upp i luften? Det finns bara ett sÀtt att veta!


VÄSTERÅS, 2020-04-04 English click here

Vart kan jag försöka utan att det blir pinsamt?

Solen skiner men det Àr fortfarande lite kallt dÀr ute. Jag sÀtter pÄ mig ett par trekvartsbyxor, understÀll, Àrmvarmarna och min favorit T-shirt jag fick frÄn vÀnnerna frÄn Bicycle Adventure Club i Storbritannien. Jag Àr diabetiker och det innebÀr att om jag skrapar eller skadar mig tar sÄren lÀngre tid att lÀka, sÄ i avsaknaden av gedigna MTB-skydd som passar (har inlett samtal med O'Neal MTB om detta) Äker jag med vanliga smalbensskydd avsedda för fotboll. Nu gÀller det att hitta ett bra övningsstÀlle dÀr det inte blir alltför pinsamt att synas. Det blir alltid skratt och kommentarer nÀr jag cyklar och dessa sÀtter sina spÄr, men idag ska jag testa nÄgot nytt och vill behÄlla det mentala starkt! TyvÀrr Àr verkligheten fortfarande sÄ för större personer i ett land dÀr de extra kilona Àn förknippas med lathet, sjukdom och dÄlig allmÀn bildning. Ren nonsens tycker jag! NÄvÀl, jag hittade ett fint skogsparti och fick öva ostört nÄgon timme.

Gu, vad roligt !

What? Gapar ni inte glatt dessa fantastiska interjektioner nÀr ni har det kul? Fan, vad roligt det var! Förnuftet har lÀrt sig att bemÀstra sprÄket, dock Àr det inte tÀnkt att sprÄket ska bemÀstra vÄra kÀnslor, Ätminstone inte alltid - dÄ dör spontaniteten! Kolla vad mycket det krÀvdes för att rÀttfÀrdiga ordet "fan" i ovanstÄende text! Fy! (Skratt).

Grubbleriet Äsido, jag tillÄter aldrig mig styras av vad andra tycker om min storlek och mitt sÀtt att cykla. Bunnyhops Àr bland det roligaste jag försökte pÄ MTB! Visst kÀnner jag att en XC MTB med sin framÄtlutande styrstam, landsvÀgsaktig gaffelvinkel, och rak styre utan "rise" kanske inte Àr det bÀsta för tricks, men man cyklar pÄ vad man haver och, ja resultat blev det! PrestationsÄngest gjorde sig icke besvÀr, det var glÀdjen, leenden, nyfikenheten och endorfiner som förgyllde upplevelsen!

Tekniken Àr inte "helt dÀr" Àn, lite mer höjd behövs, men lyckan alltsÄ!

KĂ€ra dagboken...

MTB Ă€r livsfarligt roligt, jag trivs som fisken i vattnet. Än orkar inte ta mig upp alla backar och pallar ur nĂ€r det gĂ„r för fort utförs och det Ă€r rötter och stenar. Men, jag Ă€r sĂ„ himla glad, varje liten tur kĂ€nns som en mindre seger för en som för nĂ„gra Ă„r sedan klarade knappt att cykla till affĂ€ren. Jag Ă€r tacksam för vĂ„r XL Biking community och all inspiration och motivation jag fĂ„r dagligen dĂ€rifrĂ„n. Hur kan man vara sĂ„ elak att aktivt förhindra överviktiga personer att cykla? Hur kan cykelbranschen och cykelmedia klara att leva med rent samvete nĂ€r de vet att de inte gör tillrĂ€ckligt för att alla i alla storlekar och Ă„ldrar ska uppleva cykelglĂ€djen? Jag kommer att göra allt jag kan för att flera hittar till cykling! Ja, det Ă€r pinsamt ibland, men det Ă€r vĂ€rt det! Att se den vanliga mĂ€nniskan le och vara glad över sig sjĂ€lv Ă€r "priceless" bĂ€sta kĂ€nslan!

XL Biking finns till för ALLA cyklister!


NÄgra bunnyhop videos som hjÀlper



Tack alla som lÀser!

XL Biking Àr en community framför allt, och vi vore inte det utan er! Att ni kommer hit, lÀser, delar inlÀggen, berÀttar för andra om vÄr Instagram och vÄrt arbete för att uppmuntra alla som cyklar och frÀmja vÀlmÄendet för alla mÀnniskor, betyder mycket för mig personligen och för cykelvÀrlden. Kan inte tacka er nog! Hoppas att det vi gör ger dig nÄgot ocksÄ! Hör gÀrna av dig! Vi Àr vanliga mÀnniskor som Àlskar cykelsporten och vill att alla som gör det ska respekteras och behandlas bra av cykelbranschen och cykelmedia. Det Àr kul att cykla! Lycka till med dina bunnyhops! Ebbe Silva XL Biking.

__________________________

Powered by Medevi Sports.



0 kommentarer

Senaste inlÀgg

Visa alla
bottom of page