top of page

Adam Alsing - Hedersmedlem i XL Biking

Uppdaterat: 8 maj 2021

Adams bortgÄng berörde oss djupt, vÄra hjÀrtan, böner och positiva tankar Àr med honom och hans familj. Samtidigt öppnade han pÄ nytt vÄra ögon och hjÀlpte oss pÄ sitt sÀtt att fatta flera beslut.


VÄSTERÅS 2020-04-17

Vi visste inte... Vi hann aldrig

Allt var klar inför turen, Garmin uppdaterad med vÀgen till caféet, cykeln nytvÀttad och oljad, och den eviga mekandet med vinklar, höjd och skoklossar avklarad. SÀsongens första lÀngre tur skulle ske inom kort trots att det blÄste fasansfullt mycket. Jag laddade med lite extra kolhydrater kvÀllen innan dÄ satte jag mig med maten för att titta pÄ nyheterna, chock.


Det var han, han som fick mig att le i bilen med "Vinn Adams pengar" Àven pÄ de trÄkigaste vÀgar; han som verkade ha sÄ mycket gemensamt med mig med sina mÄnga pÄhitt och tokiga Àventyr! Men, det Àr ju han, frÄn "Sveriges sÀmsta bilförare", Big Brother, Mello, Arga Snickaren, förklarade jag förtvivlad till min fru som redan visste allt detta men lyssnade tÄlmodigt. Han som var bara nÄgra Är Àldre Àn mig (51) och vars fall fick mig att skrika "fuck Corona!". Idag fick jag reda pÄ att Adam var Àven en entusiastisk cyklist... Jag hann inte bjuda honom till XL Biking... tror att han skulle ha gillat det. Vi skulle sÀkert vara hedrade om han hade blivit del av vÄr team. Vi hann aldrig, vi visste bara inte...

 

Cykelprofilen Adam Alsing - en XL Biking

Det var först nÀr jag lÀst ett inlÀgg i Facebookgruppen "Vi som Àlskar landsvÀgscykling" att jag fick kÀnnedom om att Adam cyklade. InlÀgget hade en lÀnk till en intervju i Cyklotekets online tidning och den finns att lÀsa hÀr eller via lÀnken i bilden "Jag och min cykel". Vilken inspirerande mÀnniska! Dessutom deltog han i flera motionslopp och Àlskade cykelsporten minst lika mycket som oss andra XL Bikers.


Hedersmedlem i XL Biking Cycling Team

Adam Alsing var en XL Biking, en stor cyklist som kammade mÄnga mil under hans bÀlte och vars liv och passion för cykelsporten kommer att inspirera mÄnga andra i vÄr community och andra vÀrlden runt.

DÀrför Àr det en stor Àra för oss att göra honom till hedersmedlem i vÄr XL Biking Team och samtidigt officiell uppmuntrare.

Vi har flera uppmuntrare som ultracyklisten Omar di Felice och Triathlon-tjejen Janae Dixon, han frÄn Italien och Hon frÄn USA. Adam blir förste Svensken bland dem.

 

"What's the last word, what's the password? Anybody gonna say?

What's the last word, what's the password? Anybody gonna say?


Out in Heaven It's the lion laying down with the lamb

Yeah, in Heaven All dinosaurs look in the face of the angel man..."

(Victoria Williams)

 

TÀnd ett ljus, nej - tÀnd en hel arena!

Cykelturen till caféet uteblev, jag kunde inte. Adams liv har öppnat mina ögon för mitt eget ansvar. Dock bestÀmde jag mig för att cykla till ett lugnare stÀlle, social distansering behovs verkligen. NÀr jag tÀnde elden tÀnkte jag pÄ Adams familj och alla som hade förlorat nÄgon

i kampen mot Covid-19. Jag riskerade en bön för alla, för dig och mig, för vÀrlden.

Det fick mig att kÀnna som en droppe i havet, en tyst röst bland mÄnga som lider. Deras smÀrta Àr den största i hela vÀrlden och kan inte mÀtas med andras för den Àr just "deras". Jag har stor respekt för dem som gÄr i denna lÄnga vÀgen och hoppas att de hittar tröst och hopp nÄgon gÄng under vandringen.


Ibland rÀcker det bara inte att tÀnda ett ljus för mÀnskligheten, det kÀnns som vi mÄste tÀnda en hel arena! Adam har gjort det! Han fick oss att vÀrdera livet bÀttre, att Ätminstone följa regeringens Corona-rekommendationer under dessa mÀrkliga och smÀrtfyllda tider i vilka döden trÀnger sig in som en oinbjuden gÀst. Den förstör stÀmningen, men den kommer aldrig att ha sista ordet!

- Till minnet av Adam Alsing, mÀnniskan, inspirationen, cyklisten...


0 kommentarer

Senaste inlÀgg

Visa alla
bottom of page