top of page

Cykla för Ajabaja Cancer

Ajabaja Cancer Àr en ideell organisation som underlÀttar vardagen för barn som drabbats av cancer och deras familjer. FÄr en överviktig cyklist hjÀlpa till? Ja, varje liten tur pÄ alla möjliga underlag och cykel rÀknas!


VÄSTERÅS, 2021-04-19

Du kan ocksÄ vara med och hjÀlpa

Jag Àr en överviktig cyklist som vÀger 144 kg och cyklar pÄ en stÄlcykel som vÀger 13 Kg, dessutom Àr jag diabetiker. Att cykla har gett mig hopp och glÀdje och jag Àr passionerad om det. För nÄgra Är sedan var det svÄrt att cykla, dÄ vÀgde jag 156 kg och kunde knappt cykla till affÀren. Idag fÄr jag Àran att cykla för mig och för andra. Hade jag lyssnat pÄ samhÀllets stigmatiseringen av överviktiga personer skulle jag ha suttit och tittat pÄ nÀr andra hade det kÀmpigt. Men sÄdan Àr inte jag. SÄ, det var dags att trotsa glÄporden jag fick för att vara en tjock cyklist, att stÄ emot skratt och pekandet frÄn andra och fortsÀtta att cykla. Om jag kan göra det, det kan du ocksÄ.


SÄhÀr kan du hjÀlpa till:

  1. Ta kontakt med Ajabaja Cancer och berÀtta att du vill starta en insamling.

  2. Vill du cykla som "XL Biking" för Ajabaja Cancer har dem en XL Swish nummer du kan anvÀnda (123 455 6080).

  3. Varje avstÄnd rÀknas, det handlar om medmÀnsklighet inte endast prestation.

  4. Du kan cykla hur mycket du vill och behöver inte vara med i XL Biking och inte heller i vÄra kampanjer.

  5. I Juni ska vi cykla vÄr vikt i Km för Ajabaja Cancer. Jag, till exempel, vÀger 144kg dÄ har jag en valfri vecka i Juni för att cykla 144km. Turerna ska registreras i cykelappen "STRAVA". Alla som vill fÄr vara med. Ajabaja Cancer har klistermÀrken för dem som ska cykla.

  6. Du kan ocksÄ köra din VÀtternrunda, Cykelvasan eller en annan motionslopp och göra en insamling för Ajabaja Cancer.

  7. Du som inte kan eller inte vill cykla kan naturligtvis vÀlja att Swisha till Ajabaja Cancer och stödja dem. Besök deras sida och lÀs om hur.

Lycka till!!!


0 kommentarer

Senaste inlÀgg

Visa alla
bottom of page